K jezeru Taupo přes Rainbow Mountain, Huka Falls a zřídla v Tokaanu

Rotorua nás vyprovází pěkným počasím a my míříme do naší poslední destinace, kterou je jezero Taupo a jeho okolí (s exkurzí do národního parku Tongariro). Ještě předtím však máme v plánu výlet na Rainbow Mountain kousek za Rotoruou a návštěvu vodopádů Huka na řece Waikato, která vytéká právě z jezera Taupo, které je největším jezerem Nového Zélandu.

Rainbow Mountain se nachází pár kilometrů od města Rotorua a měl by z ní být hezký výhled na okolní krajinu, zejména jezera, která se u Rotoruy nacházejí. Výstup na Rainbow Mountain není nijak náročný a na vrchol je to z parkoviště asi 3 kilometry. Nejdříve se zastavujeme u azurově modrého Crater Lake, které je pár desítek metrů od parkoviště. Z vyhlídky nad jezírkem je nám jasné, z jakých důvodů získala hora svůj “duhový” název. Nad jezírkem se totiž vypíná skalní stěna obarvená na několik odstínů červené. Zároveň i hlína na chodníku má červenou až oranžovou barvu.

Rainbow Mountain se stejně jako Rotorua nachází v geotermální oblasti, o čemž svědčí všudypřítomné sloupy par stoupající k obloze.

Po půl hodině stojíme na vrcholu a jsme odměněni pohledem na okolní krajinu. Nejzajímavější je shluk malých zelených kopečků pod námi.

Pokračujeme dále směrem k jezeru Taupo a stejnojmennému městu. Kousek před Taupem odbočujeme z hlavní silnice na parkoviště u Huka Falls. Podle údajů z internetu se jedná o nejnavštěvovanější přírodní “památku” Nového Zélandu, což mi na první pohled přijde divné. Záhy však zjišťuji, že parkoviště je doslova u vodopádů, takže stačí vystoupit z auta, jít 20 metrů a jste na vyhlídce nad burácejícími vodopády.

Předtím, než pojedeme doplnit zásoby do místního supermarketu a než se zajdeme ubytovat, máme namířeno k vesničce Acadia Bay, odkud se vydáváme pěšinou vedoucí na břehu jezera na malý kamenitý mys. Ideální místo pro odpočinek s parádním výhledem na jezero.

K večeru pak ještě vyrážíme na koupání po nedalekých zátokách. Po prozkoumání pláže ve vesničce Kinloch, která se nám moc nezamlouvala, míříme do sousední zátoky Whakaipo Bay, kde jsme úplně sami na koupání v křišťálově čisté vodě a kde si vychutnáváme nádherný výhled na jezero a sopky národního parku Tongariro naproti, na které máme namířeno následující den.

Za koupáním míříme do zátoky Whakaipo Bay i náš poslední den na Novém Zélandu. Bohužel už není tak hezké počasí jako předvčerejší den.

Poslední den jsme zároveň využili jako odpočinkový. Navíc zrána poprchávalo, takže to na žádné velké výlety nebylo (původně jsme měli v plánu výstup na sopku Mount Taranaki, ale to jsme kvůli nepříznivému počasí zavrhli). Odpoledne proto navštěvujeme malou vesnici Tokaanu, ve které se jdeme podívat na termální jezírka a také historické molo na jezeře.

Potom už míříme za koupáním do zmiňované Whakaipo Bay, abychom si užili poslední chvíle na Zélandu. Zítra už nás čeká jenom ranní přejezd do Aucklandu a pak opět dva (možná i tři) dny na cestách, než se zase vrátíme domů.

Stáhnout GPX trasy na Rainbow Mountain – odkaz na Mapy.cz

Následující mapa znázorňuje místa zmíněná v příspěvku.

Popisovaná místa z příspěvku u jezera Taupo na Novém Zélandu
Popisovaná místa z příspěvku u jezera Taupo na Novém Zélandu (po kliknutí na mapu budete v novém okně přesměrováni na Mapy.cz)