Zastávka nad Kamloops Lake a západ slunce nad Arrow Lake

Náš kanadský výlet měl pět záchytných bodů, a to Whistler, Revelstoke (Glacier National Park), Golden (národní parky Yoho a Banff), Canmore (národní park Banff a pohoří Kananskis) a Jasper. Nejdelší přesun nás tak čekal na cestě z Whistleru do Revelstoke a pak samozřejmě zpátky z Jasperu do Vancouveru. Cesta z Whistleru měla být dlouhá zhruba 500 kilometrů, takže jsme museli počítat s tím, že to pár hodin zabere. Ideální by proto bylo najít krátký výlet někde na půli cesty na odpočinutí si od řízení, což se také podařilo a volba padla na Battle Bluff Trail nad městem Kamloops, ze kterého bychom měli mít hezký výhled na Kamloops Lake, respektive Thompson River.

Den před odjezdem si Nina z nějakého zvláštního důvodu studuje článek o nejnebezpečnějších zvířatech v Kanadě a ptá se mě, jestli jsem věděl, že jsou v Kanadě i chřestýši. Hmm, to jsem nevěděl. „A kde tak jsou?“ napadá mě, bohužel tuto myšlenku sděluji nahlas. Načež se mi dostane odpovědi, že u Kamloops. „Není to tam, kde si chtěl zítra jít?“ Ne, že by mě nebo Ninu děsila představa chřestícího hada, nicméně pokud Vás uštkne, máte asi dvě hodiny na to, abyste se dostali do nemocnice. Náhoda je blbec, takže zítra bude asi každý klacek okolo cesty vypadat jako chřestýš.

Vyjíždíme z Whistleru a teploměr auta ukazuje 9 stupňů. Při příjezdu do Kamloops ukazuje 30. Konečně si užiju kraťasy. Po štěrkové a dosti hrbolaté cestě, na které testuji terénní vlastnosti Hondy Civic, se dostáváme k začátku pěšiny na Battle Bluff. Při výstupu z auta mě čeká docela teplotní šok, ale spíš si v tu chvíli dávám pozor, aby v okolí mých dveří nebyl žádný had. Abyste ale chřestýše potkali, musíte mít dost štěstí/smůlu, což nebyl náš případ.

Trocha protáhnutí po cestě neškodí. Nejprve nás čeká mírné stoupání vyprahlým lesíkem, ve kterém si uvědomujeme, že jsme zapomněli koupit repelent na hmyz, takže přidáváme do kroku, abychom nebyli sežráni zaživa. Za horizontem se nám nabízí pohled na malý kopeček a za ním náš dnešní cíl. Takže nahoru, dolů a zase nahoru.

Po krátkém ale i tak upoceném stoupání nás čeká parádní výhled na jezero pod námi i Kamloops v dálce. Po obou stranách jezera vede železnice a právě teď po nich jedou nákladní vlaky. Nina se snaží spočítat vagóny, ale přestává jí to bavit někde u 50, když došla někam za polovinu. Slunce pálí a na obloze není skoro ani mrak. Docela rozdíl, když se nám včera propadaly nohy u zamrzlého Garibaldi Lake do sněhu a dneska se můžeme opalovat.

Po krátké pauze se vydáváme zpátky k autu, kdy tentokrát volíme cestu okolo druhého vrcholku, abychom se podívali na vrak auta uprostřed stráně. Už je to asi hodně let, co ho tu někdo nechal. Trochu si připadám jako na Divokém Západě a zkoumám, zda není auto náhodou prošpikované kulkami.

Moji fantazii spolehlivě zabíjí představa dalších 200 kilometrů v autě, ale nakonec to uteče poměrně rychle, takže v Revelstoke zbývá jen skočit do supermarketu pro něco na večeři, pak do lihovin na whisky a nakonec najít ubytování. Večer máme ještě trochu času před setměním, takže se jedeme podívat na západ slunce, nad místním jezerem, Arrow Lake, a okolními zasněženými horami.

Popisovaná trasa u Kamloops na Battle Bluff měří zhruba 5 kilometrů a nastoupáte na ní okolo 250 výškových metrů.

Trasu jsme absolvovali zhruba za hodinu a půl.

Další (užitečné) informace:

• pokud přejíždíte z Whistleru na východ, Battle Bluff Trail je ideální zastávkou na odpočinutí od řízení
  • bacha na chřestýše, na které můžete na trase natrefit

Popisovaná trasa na Battle Bluff nad Kamloops Lake
Popisovaná trasa na Battle Bluff nad Kamloops Lake (po kliknutí na mapu budete v novém okně přesměrováni na Mapy.cz)

Naše výlety v Kanadě (Britské Kolumbii a Albertě)