Hřebenovka nad Bow Valley přes Heart Mountain a Grant MacEwan Peak

Včera celý den pršelo a na horách evidentně i nasněžilo. To jsme poznali hned ráno, když jsme se podívali z okna a viděli jsme, že vrcholky hor nad Canmore jsou posypané novým sněhem. Včerejšek byl proto odpočinkový s krátkou večerní automobilovou výpravou po Bow Valley Parkway, na které máte docela velkou šanci vidět medvědy, jeleny a další zvířectvo.

Dnešek nesliboval z pohledu počasí žádné zázraky, ale na druhou stranu by nemělo pršet. S ohledem na nestálost počasí jsme proto zvolili okružní trasu přes Heart Mountain a Grant MacEwan Peak nedaleko Canmore.

Ráno je údolí naplněné nízkými mraky, které se převalují přes jednotlivé hory. Doufám, že se mraky brzo rozplynou nebo že alespoň vyjdeme nad ně. Auto parkujeme kousek od dálnice a jdeme po udržovaném chodníku souběžně s ní asi kilometr k přechodu přes říčku Heart Creek, kterou přeskáčeme po kamenech. Nad námi se tyčí Heart Mountain napůl zahalená v mraku. Stezka se stáčí podél říčky doprava a my začínáme stoupat vzhůru.

Nejprve jdeme pozvolným stoupáním, ale sklon stezky se postupně stává strmější a po chvíli lezeme po bílošedé skále. Na cestě na vrchol nás čeká několik úseků, kdy musíme zapojit i ruce, abychom se dostali dál a jeden úsek, kde je potřeba regulérně vylézt po skále. Při našem snažení se postupně vyhoupneme i nad mrak nad údolím a máme výhled na okolní hory. Na vrchol jsou to od říčky necelé dva kilometry, na kterých překonáme zhruba 800 výškových metrů.

Po hezkých lezeckých vložkách stojíme nahoře. Při pohledu zpátky máme pod sebou jezero Lac des Arcs, hory na druhé straně údolí Bow Valley a po levé straně vidíme i zpátky do Canmore včetně Ha Ling Peaku, na kterém jsme byli předevčírem (příspěvek). Nyní by nás měla čekat příjemná hřebenovka, která nás zavede na sousední Grant MacEwan Peak a pak se vydáme přes další dva kopce dolů do údolí.

Při stoupání na Grant MacEwan Peak si všimnu, že přede mnou po hřebeni běží něco s huňatým ocasem. „Ty vole, co by tady dělal bobr,“ pomyslím si. Po bližším zkoumání zjišťuju, že je to pořádně vypasený svišť, který je teda aspoň tak čtyřikrát větší než ti, kteří jsme potkali na našich výletech ve Vysokých Tatrách (příspěvek). Před tím, než se schová pod kamenem, mi ještě hezky zapózuje, takže je škoda ho nevyfotit.

Z Grant MacEwan Peak máme hezký výhled na „druhou“ stranu. Pod námi máme Barrier Lake a v dáli se tyčí několik vrcholů pohoří Kananaskis. Z mlžného oparu pak vystupují v dáli mrakodrapy Calgary, které je od nás asi 80 kilometrů. Po krátké svačince pokračujeme směrem na východ, kdy se přes dva kopečky dostaneme zpátky k dálnici. Obcházíme tak dokola celé údolí, které jsme měli po celý výlet po naší levé ruce.

Při cestě dolů nás zase trochu bolí kolena. Sestup sice není tak příkrý jako výstup na Heart Mountain, ale přesto to není procházka po rovince. Užijeme si ještě poslední výhledy na tuto část údolí a ponoříme se do hlubokého lesa. Na rozcestí u dálnice pak volíme odbočku doleva a pokračujeme zpátky k autu. Zrovna začíná mírně poprchávat, takže si říkám, že jsme to stihli tak akorát.

Popisovaná trasa měří zhruba 10 a půl kilometrů a nastoupáte na ní okolo 1.000 výškových metrů.

Trasu jsme absolvovali zhruba za 4 hodiny.

Další (užitečné) informace:

• stoupání na Heart Mountain je příkré a pokud se bojíte výšek, tak bych ho nedoporučoval (na druhou stranu to není žádný extrém)
  • z Grant MacEwan Peak si můžete odskočit dále po hřebeni na dva skalnaté útvary Twin Towers (my jsme nešli, protože jsme chtěli pošetřit síly na další dny)

Popisovaná trasa na Heart Mountain v Kanadě
Popisovaná trasa na Heart Mountain (po kliknutí na mapu budete v novém okně přesměrováni na Mapy.cz)

Naše výlety v Kanadě (Britské Kolumbii a Albertě)