Velké mechové jezírko u Rejvízu s miminkem

Na podzim jsme toho s naším medvědem nachodili docela dost. Akorát jsme změnili formu přepravy. Kočárek jsme používali jenom na procházky po naší vesnici, na vzdálenější výlety jsme brali už jenom nosítko. Pojmenovat proto tuto rubriku “Horama s kočárkem” se tedy zpětně zdá být trochu krátkozraké. Zvláště když jsem po Vánocích pořídil krosnu na další sezónu a opravdu se těším, až roztaje sníh a my se vydáme na větší, delší a “vyšší” výlety. Ale zpátky k podzimu a našemu výletu na Rejvíz. Jak jsem zmiňoval, nachodili jsme toho hodně, ale buď to nebylo v “horách” nebo to byly trasy, které už jsme šli v minulosti a na těchto stránkách už z nich povídání máme. Proto jsem si ani nebral foťák. Jediným výletem, na který jsem si ho vzal byl Rejvíz. Jeden říjnový čtvrtek mělo být fakt hezky a mě zbývaly nějaké dny zdravotního volna, takže jsem ráno zahlásil, že dneska to na práci nevidím a po medvědím dopoledním spánku jsme vyrazili do Jeseníků.

Na Rejvíze už jsme párkrát byli, naposledy na podzim 2020, kdy jsme si tu odskočili na borůvkové knedlíky z výletu na Medvědí vrch (výlet Hlubokými hvozdy Jeseníků na Pytlák a Medvědí vrch). Nebudu zastírat, že borůvkové knedlíky byly i dnes silnou motivací jet právě tady. Auto necháváme u místního kostela, protože se mi nechce platit kilo za dvě hodiny. Nakonec zjišťujeme, že se tu dneska nic nekasíruje, protože tu kromě nás nikdo není.

Cesta k rezervaci s Velkým mechovým jezírkem vedla dříve lesem, ale bohužel tu úřadoval kůrovec, takže nás čeká procházka mezi pahýly smrků. Přicházíme na dřevěné lávky, které nás zavedou k jezírku. Slunce vykukující mezi stromy potvrzuje, proč mám ze všech ročních období nejradši podzim. Předpověď nezklamala a my si můžeme užívat podzimního slunce a oblohy bez mráčků.

Medvěd mezitím usíná v nosítku, takže mechové jezírko neuvidí. Zastavujeme se tu stejně jenom na chvíli. Vypadá pořád stejně jako před pěknou řadou let, kdy jsme tu byli naposled. Vzhledem k tomu, že Medík bude spát minimálně dalších 40 minut, můžeme a tudíž i musíme náš výlet protáhnout o nějakou zajímavost v okolí. Koukám do mapy a jako nejvhodnější cíl se jeví skály pod Bleskovcem. Vracíme se kousek zpátky a na silnici vedoucí do Jeseníku se napojujeme na červenou turistickou značku, po které stoupáme kopce na Bleskovec.

Turistická značka ale ke skalám nevede. Abychom se k nim dostali, musíme odbočit kousek před vrcholem Bleskovce na neznatelnou lesní pěšinu, která je v úvodu zaházená větvemi. Asi někdo nechtěl, aby tu chodili turisti. Větve obcházíme a po velmi zarostlé lesní cestě míříme dále. Záhy stojíme na louce, ze které máme možnost spatřit malou skupinu skal. Pěšina k nim je docela vychozená a za chvíli stojíme na jejich vrcholu. Ze strany, odkud jsme přišli vypadaly jako hrouda kamení, ale shora je to na druhou stranu dolů zhruba 20 metrů. Rozhlédneme se do kraje a po krátké pauze míříme stejnou cestou zpátky na Rejvíz.

Medík se v průběhu cesty probouzí, takže první zamíříme k autu, aby se mohla nakojit. Pak sedáme do auta a míříme k restauraci na borůvkové knedlíky. Jedná se o první Medíkovu návštěvu restaurace. Naštěstí uvnitř žádní hosté nejsou, takže se to obejde bez protáhlých obličejů. Naopak obličeje štamgastů na zdejších židlích jsou předmětem zájmu  a pobavení našeho malého medvěda. Knedlíky byly lepší než minule, ale pořád neměly na ty, co jsme tu měli poprvé. Při opuštění restaurace si uvědomuju, že jsem při přejezdu od kostela zapomněl na střeše auta Medíkovy sluneční brýle. Vracíme se tedy zpátky a po pár minutách je nacházíme kousek od kostela v příkopu u cesty. Naštěstí spadly tak, že je žádné auto nepřejelo. Na druhou stranu stejně budeme muset za chvíli koupit nové. Náš medvěd totiž roste jako z vody.

Popisovaný výlet na Velké mechové jezírko u Rejvízu a skály pod Bleskovcem měří zhruba 9 kilometrů, nastoupáte na něm okolo 200 výškových metrů a zabere Vám přibližně 2 až 3 hodiny (náš souhrnný čas pohybu 1:58).

• příjemná a nenáročná procházka
  • borůvkové knedlíky v místní hospodě

Mapa výletu k Velkému mechovému jezírku na Rejvízu
Mapa výletu k Velkému mechovému jezírku na Rejvízu (po kliknutí na mapu budete v novém okně přesměrováni na Mapy.cz)