Na skok na poloostrově São Lourenço

Po výletu po útesech severovýchodní části Madeiry jsme chtěli využít toho, že jsme v Machicu a máme před setměním trochu času a vypravili jsme se na nedaleký poloostrov São Lourenço, který je nejvýchodnějším místem celé Madeiry.

Ponta De Sao Lourenco Madeira

Už několik kilometrů před parkovištěm, u začátku turistické trasy, kde chceme nechat auto, vidíme podél cesty řadu stojících aut. My ale jedem co nejdál, kam se dá dojet a parkujeme na místě označeném „turismo“. Dodnes nevím, jestli to bylo místo určené pro autobusy cestovek, čáry na zemi by tomu asi naznačovaly.

Na mapě i na první pohled to vypadá, že je poloostrov celkem malý, takže jsme nepočítali s tím, že by nám ho přejít trvalo nějak dlouho. Pravdou však je, že na jeho konec k vrcholku Pico do Furado je to z parkoviště zhruba 3,5 kilometru a po rovině to rozhodně není. Takže to vypadá na 7 kilometrů s převýšením zhruba 450 výškových metrů. No co, dojdem, kam dojdem.

Z fotek, které najdete k poloostrovu na Googlu, je jasné, že poloostrov mění svoji barvu podle ročních období. Přes zimu a na jaře je krásně zelený, ale přes léto je absolutně vyprahlý, což byl případ i brzkého června, kdy jsme Madeiru navštívili my. Ačkoliv v Machicu teplota příjemná, při vystoupení z auta jsem si připadal jako na poušti, div se nerozpouštěl asfalt silnice.

Ponta De Sao Lourenco Madeira

No nedá se nic dělat, jindy se tu asi nedostaneme a na výlet na celý den je to přeci jenom málo. Tak vzhůru, nebo spíš dolů, vzhůru, dolů a tak dál, navíc v neskutečném vedru.

Na druhou stranu to stojí za to. Skutečně, parádní výhledy na oceán a azuro, kam dohlédneš. V pozdní odpoledne ani nepotkáváme tolik lidí, i když na můj vkus je jich stále dost. Aspoň, že jdou opačným směrem.

Dostáváme se zhruba do dvou třetin poloostrova, kde si říkáme, že stejně už nic dalšího neuvidíme, i když dojdeme na konec. A navíc při pohledu na Pico do Furado se mi na něj vážně už škrábat nechtělo.

Ponta De Sao Lourenco Madeira

Ještě kouknem na pár letadel, které přilétávají nad námi na letiště, a zavelíme čelem vzad.

Za západu slunce mašírujeme zpátky k autu, teď už absolutně liduprázdným poloostrovem, a chvíli si pohráváme s myšlenkou, že ještě sejdeme na vyhlášenou pláž Praia da Baía D’Abra. Kručení v žaludku a pomyšlení na cestu autem zpátky mě ale přesvědčuje, že už to dneska zabalíme. Dobrý den s 32 kilometry v nohách.

Procházka po poloostrově až na Pico do Furado měří přibližně 7 kilometrů (3,5 kilometru cesta jedním směrem).

Celkem si vyhraďte minimálně 4 hodiny na celý výlet.

• zajímavá trasy na nejvýchodnější cíp ostrova
  • skvělé výhledy na oceán

• vzít si dostatek pití, v létě tu je jak na poušti
  • parádní výhledy na celý poloostrov jsou z okolních vršků mimo trasu, na které můžete za pár minut vylézt
  • vyrazit dříve ráno nebo až později odpoledne, protože přes den je tu skutečně hodně turistů
  • nezapomenout plavky a zajít si na pláž Praia da Baía D’Abra

Stáhnout GPX trasy

Trasa po na poloostrově São Lourenço
Trasa po na poloostrově São Lourenço (po kliknutí na mapu budete v novém okně přesměrováni na Mapy.cz)