Procházka poloostrovem u Lacony na Elbě než začne pršet

Výlet na mys Cappo della Stella na poloostrově u Lacony v jižní části Elby jsem měl jako záložní pro případ špatného počasí. Kvůli tomu, že hned ze začátku našeho pobytu na Elbě se nám pokazilo čerpadlo do naší nádrže na čistou vodu, zamířili jsme do Lacony trochu neplánovaně, jelikož tu byl k našemu štěstí jediný obchod na ostrově s karavany a obytnými přívěsy (povídání Pár cestovních patálií při cestě a prvních dnech na italské Elbě). Čerpadlo jsme tu úspěšně sehnali a už se nám nechtělo nikam přejíždět, tak jsme zbytek dne strávili na písečné pláži, která se táhne celým zálivem. Lacona je spíše takovou vesničkou s několika kempy a farmami rozesetými pod okolními kopci. Jinak tu kromě pláže nic moc zajímavého není.

Další den hlásila předpověď déšť celý den, ale postupně se změnila, že by ráno chvíli nemuselo pršet. Ráno se proto sbalíme trochu rychleji a využijeme toho, že spíme hned na začátku turistické trasy a vyrazíme na procházku po poloostrově, který se rozkládá jižním směrem od Lacony. Hned od začátku se nám stezka trochu ztrácí mezi místní vegetací tvořené z keřů, které mi vracejí neblahé vzpomínky na jeden výlet na Madeiře, kde jsme se těmito pichlavými keři se žlutými keři prodírali, abychom se dostali zpátky na značenou cestu (výlet Po královské cestě na Pico Grande). Tady to není tak hrozné, ale problém je, že jsou dost mokré po nočním dešti, takže moje softshellová bunda a kraťasy nebyly nejlepší volbou. Za pár set metrů už je ale stezka trochu širší, takže úplně mokří nebudeme.

Obloha je zatažená a podle radaru nás pár dešťových mraků minulo. Pršet by tu mělo začít až po 10. hodině, což doufám stihneme zpátky do auta. Ale bude to asi o fous. Po hřebeni poloostrova míříme k mysu, u kterého vyndáváme Medíka, aby si protáhla nohy a trochu si poběhala. Fotím pár fotek na jižním “kraji” Elby a pak pokračujeme po úzké stezce po východním pobřeží poloostrova. Dá se jít i po západním pobřeží, ale jedno jsme si vybrat museli a podle mapy se zdálo, že východní varianta bude rychlejší. Nina musí záhy Medíka ještě na chvilku vzít do rukou, než úzká stezka přejde v širokou cestu. Naproti nám máme výhled na horský hřeben ve východní části ostrova s Cima del Monte, kde jsme byli předevčírem (výlet Elba jako na dlani z Cima del Monte a hradu Volterraio). Zdá se, že na něm už prší.

Stezka se záhy napojí na širokou lesní cestu, kde může jít Medík sama. Pod námi klesají schody k malé pláži, ale bohužel ji budeme muset vynechat, protože nechceme promoknout. Těžké mraky vedle nás značí, že za chvíli se asi pořádně rozprší. Medík putuje zpátky do krosny a zrychleným krokem pokračujeme k autu. Posledních 10 minut jdeme v mírném dešti, ale naštěstí jsou nad námi palmy a stromy, takže moc mokří nejsme. Kousek před autem se rozprší řádně, takže si dáme malý sprint, což vyvolává jásot na mých zádech. Schováváme se do dodávky a jsme rádi, že jsme i v takový “nic moc” den zvládli výlet, i když byl jenom “procházkový”. Odpoledne už to snad bude zase na pláž.

Popisovaný výlet na Capo della Stella na poloostrově u Lacony na Elbě v Itálii měří zhruba 6 kilometrů, nastoupáte na něm okolo 200 výškových metrů a zabere Vám přibližně 2 hodiny (náš souhrnný čas pohybu 1:15).

• odpočinkový a nenáročný výlet s výhledem na jižní pobřeží Elby

Mapa výletu na Capo della Stella na Elbě v Itálii
Mapa výletu na Capo della Stella na Elbě v Itálii (po kliknutí na mapu budete v novém okně přesměrováni na Mapy.cz)

Naše květnová výprava na Elbu

##: Naše zkušenost z italské Elby (cestopis)