Výstup na Slavkovský štít aneb pořád do kopce za super výhledem

Vydat se na Slavkovský štít mě lákalo už od dětství, kdy jsme poprvé navštívili Vysoké Tatry. Tenkrát jsme se ale vydali prozkoumávat pouze tatranské doliny namísto tatranských štítů. Na podzim 2015 nám tři dny v řadě přálo počasí, a proto jsme se po zdolání Jahňacího štítu rozhodli hned následující den vyrazit na Slavkovský štít. Z informací na internetu i z doslechu jsem však věděl, že túra na Slavkovák nepatří mezi top trasy, které ve Vysokých Tatrách můžete (bez doprovodu průvodce) absolvovat. V našich snahách jsme se ale nenechali odradit komentáři, které označovaly výstup za nezáživný a nudný, a vydali se ze Starého Smokovce po modré turistické značce vstříc našemu cíli, který se tyčil vysoko nad námi.

Ačkoliv vyrážíme časně ráno, teplota se začíná šplhat povážlivě nahoru, což je zvláště znát na lesní cestě uprostřed planiny, po které se dostáváme na úroveň Tatranské magistrály. Dále stoupáme úzkým kamenným chodníkem vstříc Slavkovské vyhlídce, ze které se nám dostává nádherného výhledu na Lomnický štít.

Od Slavkovské vyhlídky pokračujeme poměrně strmým svahem, kde se kleč střídá s malými kamennými poli. Pokud jde o jednotvárnost, tak právě tento zhruba kilometrový úsek v serpentinách vedoucí klečí mi připadal neskutečně zdlouhavý.

Jakmile jsme se ovšem z kleče dostali, mohli jsme se kochat nádhernými výhledy na samotný vrchol Slavkovského štítu před námi, na Velkou studenou dolinu pod námi, nad kterou se tyčil Prostredný hrot, i na Lomnický štít, který se však postupně začal zahalovat do mraků. Hezké počasí zkrátka nemůže vydržet věčně.

Modrá turistická značka kopíruje hřeben Slavkovského štítu, vedle kterého trpělivě stoupáme nyní již kamennými poli pozvolně vzhůru.

Po chvíli stoupání dáváme malou pauzu na jídlo a pití, abychom se pořádně rozhlédli po okolí, než se nadobro zahalí v tvořících se mracích. Při pohledu zpátky vidíme klikatící se stezku na úbočí Slavkovského štítu, po které jsme se poslední hodinu drali nahoru.

Na vrchol přicházíme těsně předtím, než mraky stihnou zahalit poslední zbytky výhledu na Velkou Studenou dolinu pod námi a okolní štíty. Teplota v mraku padá regulérně o 10 stupňů, ne-li více, a protože nás nebaví čumět do mlhy, vydáváme se poměrně záhy z vrcholu zase stejnou cestou nazpátek.

Mraky se při zpáteční cestě ještě párkrát otevřou, aby nám ukázaly aspoň kousek výhledů, nicméně posléze se zatáhne tak, že vidíme sotva na dva metry. Na mysl se kradou vzpomínky na naši návštěvu Západních Tater, ale to je zas na jiné vyprávění.

Trasa ze Starého Smokovce na Slavkovský štít a zpět měří zhruba 14,5 kilometrů (7,2 kilometru jedním směrem).

Ačkoli podle turistických ukazatelů by Vám měla trasa zabrat okolo 8 a půl hodiny, ve skutečnosti Vám bude trasa procházkovým tempem se spoustou focení trvat okolo 6 a půl hodiny.

• nejsnáze přístupný vrchol Vysokých Tater
  • za hezkého počasí parádní výhledy

• ačkoliv se jedná o lehčí túru bez žádných záludností, vyplatí se díky častým kamenným polím vzít pevné boty

Stáhnout GPX

Trasa na Slavkovský štít
Trasa na Slavkovský štít (po kliknutí na mapu budete v novém okně přesměrováni na Mapy.cz)

Další turistické výlety v Tatrách

Přes Otrhance a Klín na Bystrou, nejvyšší horu Západních Tater

Výstup na Slavkovský štít aneb pořád do kopce za super výhledem

Za výhledy a kamzíky na Jahňací štít