Procházka k vodopádům Devils Punchbowl a údolím řeky Otira

Předpovědi se bohužel naplnily a tak nás po nádherném dni, kdy jsme vystoupili na Avalanche Peak, čeká ráno zamračená obloha a mraky nízko v údolí. Dnešní den proto nezbývá než pojmout odpočinkově a proto se půjdeme podívat na nedaleké vodopády Devils Punchbowl a vydáme se na procházku údolím řeky Otira (Otira Valley Track).

Dopoledne odpočíváme, komunikujeme s domovem a vaříme oběd. Odpoledne pak autem přejíždíme na konec vesnice Arthur’s Pass a vydáváme se krátkou pěšinou přes dřevěný most a následné schody pod vodopády Devils Punchbowl. Počasí sice není nic moc, ale aspoň neprší. Od vodopádů ještě zkoušíme zahnout po naučné stezce směrem k nádraží, ale stezka se nám jaksi ztrácí v houštinách, takže míříme zase zpátky k autu.

Následuje přejezd přes horský průsmyk, za kterým zastavujeme na malém parkovišti a vydáváme se hlubokým údolím proti proudu horského potoku Otira. Mraky se sem tam protrhávají, takže máme možnost spatřit i vrcholky okolních hor.

Po zhruba dvou kilometrech přicházíme k malému mostku přes potok, kde naše značená cesta končí. Pěšina pokračuje údolím ještě dále, ale je určena pro horolezce, kteří jdou na Mount Rolleston. My si u mostku dáváme malou pauzu a po chvíli míříme zase zpátky k našemu autu.

Následující den ráno brzo vstáváme, abychom stihli letadlo na severní ostrov. Po hodině cesty se vymotáváme cestou plnou zatáček z Jižních Alp a míříme zpátky vstříc Christchurch, kde jsme náš výlet po jižním ostrově zahájili. V zadním zrcátku vidím, jak vycházející slunce osvětluje Jižní Alpy. Bude se mi stýskat. Vzpomínky však střídají tradiční stresy v podobě dotankování v samoobslužné benzínce, vrácení auta, odbavení zavazadel a cesty letadlem.

• jedná se o krátké procházky (30 minut k vodopádům Devils Punchbowl, asi 2 hodiny pěšinou údolím říčky Otira), které jsme absolvovali kvůli horšímu počasí, pokud ale budete mít hezké počasí okolí Arthur’s Pass nabízí hezčí a panoramatičtější výlety v podobě výstupů na okolní vrcholy (například Avalanche Peak, Mount Bealey, Mount Aicken a další)